Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby nieruchomości na mapie
Przeprowadzka a umowa AETR

Przeprowadzka a umowa AETR

AETR to umowa określająca wiek kierowcy, czas prowadzenia pojazdu, przerwy, czas odpoczynku kierowcy, obowiązek montowania i używania urządzenia kontrolnego, obowiązek homologacji i kontroli urządzenia kontrolnego itd. Przepisy te podpisano 1970 roku. Umowa ta dawała podwaliny nowoczesnego transportu międzynarodowego a później na terenie teraźniejszej Unii Europejskiej.
Rok 1986 był przełomowym w przepisach dotyczących transportu, albowiem od tego czasu jednym z wymogów było posiadanie rejestratora czasu pracy kierowcy potocznie nazywanym tachografem.
W chwili obecnej członkami tej umowy są następujące państwa: Francja, Belgia, Włochy, Holandia, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Luksemburg, Hiszpania, Austria, Szwecja, Polska, Norwegia, Dania, Grecja, Czechy, Słowacja, Bośnia i Hercegowina, Słowenia, Białoruś, Estonia, Jugosławia, Łotwa, Mołdawia, Chorwacja i Rosja.

Budowa tachografów podlegała częstym zmianom konstrukcyjnym. W pierwszej fazie były to urządzenia mechaniczne które w obecnej dobie ewoluowały na elektroniczne, a które są już obowiązkowe.
Podstawową przyczyna odejścia z technologii mechanicznej to podatność na manipulacje nieuczciwych posiadaczy, ponadto wykres odbywał sie na woskowej wykresówce która także stawała sie łupem manipulantów i oszustów.

Z obowiązku posiadania tachografu są jedynie, nisko tonażowe samochody świadczące usługi transportowe których dopuszczalna masa całkowita wraz z przyczepą nie przekracza 3,5 t.
oraz busy do przewozu osób lub niewielkich rzeczy – które przeznaczone są do przewozu dziewięciu osób łącznie z kierowcą.

przenosiny 17:04:14 4/04/2013 [Powrót] Komentuj